Uczniowska samopomoc
Laura Bartkowicz, Gabriela Kubala, Martyna Dąbrowska, Julia Jałowiecka-Paruch – uczennice I LO w Bochni postanowiły, w ramach programu „Zwolnieni z teorii”, stworzyć projekt, który pomoże uczniom w efektywniejszej nauce.
– „Wyszłyśmy z taką inicjatywą, bo same niejednokrotnie miałyśmy problem z nauczeniem się danego materiału, ze skupieniem się, czy zorganizowaniem swojego czasu pracy” – tłumaczą pomysłodawczynie. – „Chcemy pomóc innym dzieląc się naszym doświadczeniem i metodami, które wypracowałyśmy na przestrzeni czasu. Staramy się pokazać jak można uczyć się w łatwy, szybki i przede wszystkim skuteczny sposób. Na naszym instagramie przedstawiamy sposoby na naukę, ale również obalamy często powtarzane mity, czy wyjaśniamy mechanizmy, jakie zachodzą w naszym organizmie podczas nauki”.
Dziewczyny mają w planach przeprowadzenie serii wywiadów, które pokażą punkt widzenia osób z różnych branż, co pozwoli odbiorcom nieco szerzej spojrzeć na problem. To jedno z wielu działań, które zamierzają podjąć, dlatego warto obserwować je na Instagramie i TikToku @naucz_sie gdzie nie tylko przedstawiają teorię, ale również to jak ją wdrożyć w życie.